email print share on Facebook share on Twitter share on LinkedIn share on reddit pin on Pinterest

New regulations for the development. Tax Shelter and Tax Credit, the italian support to Cinema

by 

- The news rules for development were disscussed during the movie seminar. Tax Shelter and Tax Credit are the new Italian measures presented on 28 October 2008 in Rome at the Teatro Studio dell’Auditorium Parco della Musica. With the help of the Ministry of Culture, this event was the first of three meetings of the General State of Italian Cinema, held during the International Film Festival in Rome.

This article is available in Italian.

Riforma del cinema e incentivi per il settore. Ma soprattutto Tax Shelter e Tax Credit per capire qual è la via italiana agli incentivi per sostenere con vigore il rilancio del Cinema Italiano.
Quali le nuove opportunità del quadro normativo e quali le nuove leve e incentivi che potranno dare spinta e sviluppo alla nostra industria del cinema? Un confronto a tutto tondo, con vere e proprie istruzioni per l’uso, che ha visto impegnati i rappresentanti di tutte le categorie della filiera del cinema, le istituzioni di settore, gli operatori.
Se ne è discusso al seminario Cinema: nuove norme per lo sviluppo. Tax Shelter e Tax Credit, la via italiana agli incentivi, il 28 ottobre u.s. a Roma al Teatro Studio dell’Auditorium Parco della Musica.
Realizzato con il sostegno del Ministero per i Beni e le Attività Culturali, l’evento è stato il primo dei tre appuntamenti degli Stati Generali del Cinema Italiano, in seno al Festival Internazionale del Film di Roma.

(The article continues below - Commercial information)

Leggi , guarda e ascolta gli pdf interventi
.

(The article continues below - Commercial information)

Did you enjoy reading this article? Please subscribe to our newsletter to receive more stories like this directly in your inbox.

Privacy Policy