Selim clicks through Sabrina’s profile pictures on Facebook. Milena meets adult men from chat rooms. Lara is bullied because she leaves her pubic hair unshaved. She and her classmates are completely normal youths in search of acceptance and sexual experiences. In this modern age of Facebook, WhatsApp and YouTube, the pressure to portray yourself on the internet as cool, sexy and as experienced as possible is enormous. In reality, the 14-year-old teenagers find their limits are soon reached. The result is a tragedy where the borders between victim and perpetrator, guilt and innocence are entirely blurred. Director Niklaus Hilber’s fictitious feature casts an eye upon a group of young Swiss teenagers whose daily life is influenced by the power of social media and constant sexualisation through the Internet. With Amateur Teens, he has managed to anchor the coming-of-age drama well and truly in our times.