Faces and landscapes that change over time, hours and hours of interviews, bits of life in video 8 and other formats to recount Rino, a partisan, a communist, the childhood hero of Andrea, an important presence. But today Rino doesn’t recognize him anymore, he doesn’t remember. His illness has taken away his memory. Andrea will make a delicate and moving portrait of him.