email print share on Facebook share on Twitter share on reddit pin on Pinterest

Industry Report: Copyright and legal issue of the audiovisual sector

Piracy and Audiovisual Criminality: copies are ruining the market

by 

- Here are the themes discussed during the seminary on the copyright forms between analogic and digital content. This event took place on 30 October 2008, at the Teatro Studio dell’Auditorium Parco della Musica, in Rome. Organised with the help of the SIAE, the event was the third and last meeting during the Rome International Film Festival.

Piracy and Audiovisual Criminality: copies are ruining the market

This article is available in Italian.

Quali i danni che la pirateria arreca all’intera industria dei contenuti digitali?In che modo le nuove soluzioni tecnologiche possono aiutarci a trovare risposte nuove per affrontare con successo la pirateria? Quali le azioni del mondo del cinema e della musica per rispondere a questa piaga?Qual è l’incidenza economica della pirateria e quali le risposte messe in atto per fronteggiarla in Italia e in Europa? Il termine pirateria va sostituito con criminalità audiovisiva e informatica, dal momento che la riproduzione illecita è quasi sempre condizionata dalla malavita organizzata? Questi sono stati i temi discussi nell’ambito del seminario Attualità del Diritto d’Autore tra analogico e digitale. Tenutosi il 30 ottobre 2008 a Roma al Teatro Studio dell’Auditorium Parco della Musica.
Realizzato con il sostegno della SIAE, l’evento è stato il terzo ed ultimo degli appuntamenti degli Stati Generali del Cinema Italiano, in seno al Festival Internazionale del Film di Roma.

(The article continues below - Commercial information)

Leggi , guarda e ascolta gli pdf interventi
.

(The article continues below - Commercial information)

Did you enjoy reading this article? Please subscribe to our newsletter to receive more stories like this directly in your inbox.

Privacy Policy