In present-day France, a small-time crook manages to pass himself of as a construction manager in charge of building a section of the motorway. He dupes an entire region, hires dozens of workers and cynically enjoys his deception, until he meets a woman, the mayor of a small town traversed by his road. She stirs him, makes him feel more vulnerable and introduces him to the world of emotions. How far will he go in order to save his victims and himself from his lie?