14-year-old Hervé is an average teenager who lives alone with his mother and struggles to cope with his urges, unprepossessing physique and mediocre intellect. He just gets by at school, surrounded as he is by his best buddies. Going out with girls is his major preoccupation. Sadly, in this field, he keeps striking out. But he never says die. One day, without really knowing how, he finds himself in the good books of Aurore, one of the prettiest girls in class. Surrounded by a gallery of saucy, wild characters, Hervé tries to grow up in this little world in perpetual movement, this world of adolescence in which emotions must be dominated.