Klemens and Nejla own a small herd of reindeer. Klemens lives in tune with nature and according to the rhythm dictated by his work. His young nephew, Nejla admires him and wants to follow in his footsteps. But neither his mother nor society will allow that to happen. The herd is attacked and they react without regard for the law. A well aimed stroke of the axe puts relationships to the test. What are the consequences and who will take the blame?