Helena Altmanová is an amicable high school teacher of French and literature. She handles tricky situations with students as well as unforeseen moments in her personal life with a cool head. And her extended family provides plenty of opportunities. Between co-existing in the same household with her ex-husband, successful novelist Karel, her widowed sister Krystina's problems, her son Adam's marital troubles, and her elderly mother Alzbeta's golden-year love affair - Helena is so busy that she feels there's no time left for herself or her own emotions. And despite all that, one day the thing that usually comes when we have already given up on our dreams actually does come. Under unhappy circumstances Helena meets paramedic Frantisek. And she totally normally falls head over heels in love!