Thomas is famous director at the peak of his career, obsessed with the phantasms of the beloved woman, but also with creative issues. Even if his films are awarded at festivals and are highly appreciated by viewers, actors and friends, Thomas is tormented by the desire to make the film of his life and by the incapacity to have the love of his life beside him.