Grégoire Canvel has everything a man could want. A wife he loves, three delightful children and a stimulating job. He's a film producer. Discovering talented filmmakers and developing films that fit his conception of the cinema—free and true to life—is precisely his reason for living. His vocation. It fulfills him and Grégoire devotes almost all his time and energy to his work. He's hyperactive, he never stops. Except on weekends, which he spends in the country with his family—gentle interludes, as precious as they are fragile. With his bearing and exceptional charisma, Grégoire commands admiration. He seems invincible. Yet his prestigious production company, Moon Films, is on its last legs. Too many productions, too many risks, too many debts. Storm clouds are gathering. But Grégoire plows on at all costs. Where will his blind obstinacy lead him? One day, he is obliged to face the facts. In one word: failure. He is overwhelmed by fatigue. Which soon, secretly, turns into despair.
Inspired by the last days of producer Humbert Balsam, and the consequences of his suicide on his family.