Fresh faced and naïve, 17-year-old Bennie arrives in Buenos Aires in search of his older brother who has been missing for more than a decade, and had sworn never to see any of his family again. The family of Italian immigrants settled in Argentina, but with the great musical success of their domineering father Carlo, an acclaimed symphony conductor, moved to New York. When Bennie finds his brother, the brilliant but melancholy writer 'Tetro,' he is not welcomed with open arms.