The Horváth family has seven children. This story begins with the tragic, unexpected death of their father, which leaves their mother Věra alone in a battle against the authorities. She is determined to keep her large family together at any cost, but she is hopelessly unprepared for the task that faces her. Social services apply for a court order for her children to be taken away from her and placed in institutional care. From one day to the next, they are shunted to peripheral social housing with just one room. The case between Věra and the city authorities is taken on by an ambitious young lawyer, who doesn't know anything about Roma culture and is not too interested anyway. She sees the case a stepping stone for her burgeoning career.