The famous stage production of A Walk Worthwhile by legendary writing duo Jiří Suchý & Jiří Šlitr was created for Semafor theatre in 1965. Several generations of audiences grew up on the original music of Jiří Šlitr, the poetic texts of Jiří Suchý and the entire Semafor ensemble. Miloš Forman and Ján Roháč shot A Walk Worthwhile in 1966 as a television film. The new premiere of the theatre production was held in Prague’s National Theatre in 2007, directed by Miloš Forman in association with his sons, director Petr Forman and stage designer Matěj Forman; and this also gave rise to a new film version of the exquisitely staged, comic jazz opera.