Chêne is a renowned coach who has enjoyed a series of professional successes. But he’s also a compulsive gambler who has colossal debts. At the end of her tether, his wife leaves him. Threatened by his creditors, Chêne accepts a contract which may save him: his task is to secretly coach Marmignon, a very unusual director who appears to be the worst pupil imaginable.