The story of Frédéric, who grows trees and has been harbouring a secret for almost 60 years. Only his wife and eldest son know the truth about his past. The death of his son – with whom Frédéric had a difficult relationship – leads him to finally reveal his secret to his close relations. At the age of 20, Frédéric was deported by the Nazis and imprisoned in the Schirmeck concentration camp, in the Vosges, for homosexuality. After the war, he got married, hoping to bury this story forever.