Aaron (38), a respectable butcher in Jerusalem's ultra-Orthodox community, is married to Rivka (28) and a dedicated father to four children. After his father's death, Aaron is looking for assistance in his business when a handsome and homeless Yeshiva (religious school) student, Ezri (19), comes upon the butcher shop by chance. Aaron decides to be Ezri's patron: he hires him, teaches him the craft of slaughtering, and houses Ezri in the shop's back room. Aaron invites Ezri to meals in his home and introduces him to the community. When they go together to a remote "Mikve" (a sacred ritual bath), an intimate moment occurs between them. From this moment onwards, Aaron knows no peace. Spending more and more time with Ezri, Aaron starts neglecting his family and community life until he is completely swept away in a whirlpool of love and lust for Ezri.