Jaffa's Ajami neighborhood is a melting pot of cultures and conflicting views among Jews, Muslims and Christians. Sensitive 13-year-old Nasri and his older brother Omar live in fear when their entire family is in danger after their uncle foolishly wounds a prominent clan member. Naive young Palestinian refugee Malek works illegally in Israel to help finance the surgery that will save his mother's life. Affluent Palestinian Binj dreams of a bright future with his Jewish girlfriend. Jewish policeman Dando becomes obsessed with revenge when his brother is found dead in the West Bank...