Mastur and Zahra grew up in southern Iraq, between the Tiger and Euphrates rivers. Just after their marriage, the Gulf War breaks out. Mastur is forcibly recruited in the army and sent to the front. On the battlefield, he strikes up a friendship with Riad, a young Baghdadi soldier. Mortally wounded, Mastur makes Riad promise to look after Zahra once the war is over...