In 200,000 years of existence, man has disrupted the balance that had reigned on Earth for 4 billion years. Global warming, depletion of natural resources, extinction of species: man has endangered his own home. But it’s too late for pessimism: humankind has barely 10 years left to reverse the trend, wake up to its excessive exploitation of the Earth’s riches, and change its consumption methods.