Southern, single and hypochondriac, Roby, a bank clerk, finds out from a lung X-ray that he is suffering from an incurable disease: he has only one month left to live and decides to spend it in the Caribbean. Meanwhile, Vincenzo is a Neapolitan dentist married to a very jealous woman who is unable to stop him from having flings: in fact, Vincenzo has a very beautiful lover. Angelo is a driver, or rather a slave to Remo, a builder, and is forced to go with him to the Caribbean. These and other stories are woven into an unforgettable, hilarious summer in the most fascinating islands in the world.