Sarah, tempted by drugs but trying to get her life in order, breaks up with her coke-snorting boyfriend and falls in love with a sweet-natured photographer. Dr. Frick himself, married and the father of a terminally ill child, succumbs to the charms of a strong, self-assured woman. With her, Frick finds a welcome relief from his all-consuming role as the dedicated caretaker of his daughter, his patients, and his marriage. Each of them is on the verge of a major change, each of them ready to head off in a new direction and take the risk of burning themselves on love. What remains is a search for love and fulfillment that a stroke of fate can push into a surprising new direction at any second...