The story of Ida, a woman who was adopted to Finland from Africa as a child. Ida is an unemployed seamstress approaching her thirties and still lives at home with her activist mother Kati. Kati wants to fix her daughter´s life and offers her a job at her work. Encouraged by her new friend Ville, Ida, however, sets out for Berlin in order to find a job and to prove to her mother that she can manage on her own. Meanwhile, Kati has been told that she is seriously ill, but she does not want to mention it to Ida in fear of standing in the way of her daughter´s struggle for independence. Ida wants to have a life of her own, but what will she have left at the end of the day?