A tragicomic tale about the gloomy Connie Nielsen who has been emotionally detached since her father two years earlier committed suicide – on his birthday of all days! Connie's mother, Bodil, has taken to the bottle and lives through her 1982 participation in The Eurovison Song Contest; and Connie's kid brother, Christian, has become an overweight bully beating up those smaller than him. To put it mildly, time seems to have ceased and the family ties are hanging by a thread. The otherwise annual caravan trip to the Danish island Langeland was buried along with the father and hasn't been repeated since – until now!