Karla, 13, takes pity on her friend, the orphaned Jonas who doesn't have a 'real' family. Inspired by the television programme 'Without a Trace', Karla accompanies Jonas on an exciting, but dangerous journey to a big city, where they believe they will find Jonas' biological mother.