Miki's family bring him back to Hungary from the US in the mid-60s, just as many others are fleeing communism. When the authorities see the effect Miki's gyrating hips and lewd music have on teenage girls, they won't stand for it. So of course he enters the local talent show - and the rest is rock'n'roll history.