Twenty-two-year-old Koli is studying at Tirana university. When he hears of his father’s death, he returns to his native mountain village in the north to attend the funeral. During a walk through the countryside of his childhood, someone takes a shot at him. In a state of shock, the young man discovers that he is part of a blood feud sparked by his grandfather sixty years earlier. He goes to see the family to whom, according to custom, he owes his life – and, in doing so, he makes the acquaintance of the murderer whom fate has determined will take it. Away from his modern urban environment, Koli suddenly finds himself in a world of ancient, inexorable rituals, from which he is unable to extricate himself even after his return to Tirana.