Anthony, an Englishman who is ashamed of his Italian background, learns that his friend Dario, who died in suspicious circumstances, left him a vineyard in Italy. Immediately he is approached by a wine specialist who wants to buy the land. Anthony leaves for Italy to see his legacy. He rents a room in the hotel of the beautiful Bianca. He doesn’t know what to do with the land, which doesn’t seem very profitable. He meets various people from the village, each with a special interest in the vineyard: the blind beggar, the neighbour, the ex-manager... Anthony decides to stay until after the procession (a religious tradition in the village) and then to go back to England. But then a miracle happens in the chapel on his land and this radically changes Anthony's plans. Suddenly, it becomes dangerous to be the owner of a vineyard ...