Herzl is an overweight, underemployed chef living at home with his mother in the Israeli city of Ramla. Unable to find a job cooking, he becomes a dishwasher at a Japanese restaurant. One day he notices his coworkers watching sumo wrestling on TV. To Herzl, sumo is a revelation, an escape from the dictatorship of diets espoused by his weight-loss group. With three hefty pals in tow, Herzl decides to pursue the sport where his size is an asset.