At the ripe old age of 35, Simon returns to the nest to live with his father, a concentration camp survivor. They make each other miserable, but when his father dies, Simon decides to respect his last wishes and bury him in his native village. In the absolutely unique road movie that results, Simon and his young son undertake a comic, picaresque quest in the company of his father's genial ghost as well as a series of individuals out of a pop comic.