It's while Alex's mother is doing the ironing that she tells him she's moving away from Bremen to live in Kent with her new partner Seth. And it's an announcement which marks the start of a long, painful summer for Alex. He has no choice but to go to Kent with his mother and Seth, away from his friends, his home, and his A level studies. He just knows he is going to hate it all, the isolation and the quiet of the countryside, the cold, primitive cottage, and most of all, Seth. His one thought is to get away, back to civilization in Bremen. But then he meets Louie, who looks after abandoned and ill-treated animals, and Faye, Seth's daughter, and suddenly the summer is full of new experiences and challenges which will change Alex's life forever.