A family secret reaches back into that time known as the ‘German Autumn’, when the country faced the threat of left-wing terrorism in the form of the Red Army Faction, the RAF. Thirty years after she was born, Alice Rybka meets her mother for the very first time. Judith Mueller is living in a small winery in Alsace, with a new family and new identity. She put Alice up for adoption at the end of the 1970s after going underground following a bank robbery by the terrorist group of which she was already a member. Alice now wants her mother to face up to her past. But Judith has no regret for her actions.