It was the years of the Space Race. As capitalist America and communist Russia compete for ideological pre-eminence through the conquest of the heavens, in Italy 15-year-old Luciana, fascinated by the proletariat who were launching their ideas beyond Earth, grows up in the Communist Party and struggles to affirm her feminine identity.