Matteo, a boy from the city, goes to visit his grandfather in a secluded mountain village, where preparations for a local ancient festival are under way. Matteo meets with his cousin with Lidia, who is also from the city, and three other boys from the village. The group of kids begins a dangerous game, bringing up obscure mysteries that are rooted in the past of that mountain valley. Matteo thus goes through a sort of initiation, at the end of which he is able to exorcise his fears, but only after becoming uncomfortably conscious of the existence of evil.