The story of some courageous farmers in the Muensterland region who gave refuge to Marga Spiegel’s husband Menne, herself and her daughter under false names in their farmhouse between 1943 and 1945. The farmers succeeded in achieving the seemingly impossible: protecting the whole family for two years and saving them from deportation to the death camps without themselves having to pay with their own lives or being punished in other ways by the German government in those days.