Pierre, a teen of 17, spends all his time with Nadia, a flamboyant mathematician in her forties. Their rapport is friendly, ambiguous, bordering on amorous. The anarchy that reigns in Nadia's life fascinates this young man on the threshold of adulthood. But Nadia is a wounded soul, dependent on alcohol. Little by little, she slips away. Pierre thinks he can help her, bring her back from the brink...