“Our identities are clothes the shape of which were designed by our childhood,” says Claude Miller, in an exploration on what happens when this childhood is denied. Thomas was abandoned by his birth mother at the age of four. Intolerant of his adoptive family, the boy searches for his mother for years. When he finds her, he begins a parallel life at her side, without anticipating the fatal epilogue.