A world-renowned intellectual is invited to the social centre “Change the World" et set up in a derelict old local cinema in Rome. The man is profoundly impressed by the turmoil and life that animate this place. A revolutionary idea originates by chance during an interview transmitted on “Street TV”. These juvenile venues, which are so full of life, could develop into socially and culturally innovative situations. The idea is greeted with general enthusiasm and becomes a project that receives a great amount of publicity in the media. It becomes an international case. Everyone starts rallying around and wants to make the most of the opportunity. However, the vital turmoil that impressed the intellectual is soon distorted, becoming the object of tirades and conflicts between the various souls of the left.