L'Ultimo Ultras looks at the scourge of violence in football stadiums and offers a never-before-seen glimpse into the world of fans organized for away games throughout Italy - without censorship, mediation or softened tones. Its harsh, biting approach is never watered down or folkloristic. And the film makes no references to existing teams or shows actual police, to bring to light only the naked truth about organised football fans.