On the edge of the world, at an altitude of 4,000 meters on the banks of Lake Titicaca, lies the small Bolivian village of Copacabana. Here 14-year-old Alfonsina lives with her mother Rosa and her grandmother Elena. Together with her best friend Tere, Alfonsina has vowed to leave this boring place in order to see the world. But until the girls are ready to do so, they collect picture postcards from countries all over the globe. A student from Munich and a businessman from La Paz turn up in Copacabana. Little do any of them know, but for Elena, Rosa, and Alfonsina this marks the beginning of their final days together.