The Cuban revolution has turned fifty. Fifty years of history, myths and challenges in a country that has influenced the politics and culture of the whole world, becoming the symbol of the revolt against capitalism for many people. A country with a host of contradictions, but one whose powerful political and cultural identity has long held great fascination. L’oro di Cuba takes an in-depth look at the most exciting and the most dramatic episodes in the history of the Caribbean island.