For years, One-Eye, a mute warrior of supernatural strength, has been held prisoner by the chieftain Barde. Aided by a boy, Are, he kills his captor and together they escape, beginning a journey into the heart of darkness. On their flight, One-Eye and Are board a Viking vessel but the ship is soon engulfed by an endless fog that first disintegrates as they sight an unknown land. As the new land reveals its secrets and the Vikings meet a ghastly fate, One-Eye discovers his true self.