Kane is a mercenary of Queen Elizabeth I fighting in Africa, but after an encounter with a demon, The Reaper, he realizes he must seek redemption or have his soul damned to Hell. He returns to England and lives a life of peace, converting to puritanism, but soon the doings of an evil sorcerer upset his plans and he must take up arms again.