Sergio Segio went by the name Commander Sirio of the armed Communist organization Prima Linea and in 1983 received a 30-year sentence for the 1979 murder of judge Emilio Alessandrini. On January 3, 1982, Segio attacked the Rovigo jail to free his companion Susanna Ronconi and three other female political prisoners.