A journey that goes back over the life and career of Vittorio Mezzogiorno, one of the most important actors in Italian theatre and cinema in the last thirty years. A tale told by his daughter Giovanna and the testimonies of those who knew him. Anecdotes, photographs, images from his repertoire and original music by Pino Daniele all combine to create an intense, emotional portrait dedicated to one of the great artists of our times.