In the early years of this decade, the corpses of eleven young Moroccan immigrants attempting to cross the Strait in a small launch are found strewn across the Rota beaches. The clothes they were wearing serve to establish that all eleven boys came from the same tiny village, Anísala. Retorno a Hansala endeavours to recreate the event seen from the eyes of Martín, owner of a funeral parlour who intends to make money from the occurrence, and Leila, one of the dead boy’s sisters.