For the rambunctious seventh graders at an early-20th-century boarding school, the preferred extracurricular activity is playing increasingly outrageous pranks on one brainy classmate. The lax Father Zoltan thinks boys will be boys, but when stern young Father Weigl begins to implement his own secret plan to curb the kids' "anarchic activity," he unwittingly sets the entire school on a tragic course.