In 1994, Andrés Rabadán gave himself up to the police after derailing three trains and killing his father with a crossbow. He was declared not guilty on being diagnosed with paranoid schizophrenia and committed to a penitentiary psychiatric ward for 20 years. Eleven years later, contrary to his doctors’ opinion, Andrés thinks he’s cured and tries to escape on realising his slim chances of getting out.