The ex-chairman of the leading Spanish association for deportees, Enric Marco, sets out on a journey to set his past straight, driving to Germany by car. Two years previously, a historian had demonstrated that Enric Marco wasn’t the resistance member he claimed to be and that his concentration camp experiences told on TV for years were his own invention. Now, Marco follows the same route as he covered by train in 1941 as part of a workers’ convoy sent by Franco to Hitler.