Father’s wallet is stolen. In the wallet is the winning sports lottery coupon belonging to the office pool. As his co-workers put the screws on Father, Per and Uncle Anders endeavour to catch the pickpocket themselves and get back the wallet and the coupon. Meanwhile, the rest of the family have plenty of their own business to worry about: Ole is going out with Stella, a skater girl, Mie and her friend are shooting a music video, and Søs frets that Peter, her boyfriend, will forget their second anniversary. On top of everything, Per gets lost.