In this latest edition of Father of Four, a Japanese family move into the house next door to Per, who instantly becomes friends with Shin of his own age. When the boys one day cut school classes, Shin's parents give Per the blame, creating a split between the two neighbours. Only when Per and Shin are on a school tour to the zoo and an incident calls for a heroic deed, does everything fall into place for the two neighbouring families.